Wednesday, 26 September 2012

JAWATAN KOSONG UNTUK OKU

Jawatan Kosong Untuk OKU Yang Boleh Menjawab Telefon


Kelayakan Memohon :

Jantina : Lelaki / Perempuan

Kelulusan : Tidak Diperlukan

Tempat Kerja : AMCORP MALL, Petaling Jaya

Jika berminat / untuk sebarang pertanyaan lanjut :

Sila hubungi :
DATO MUHAMMAD
013-395 3008

42 comments:

norazean mohamad sari said...

kalu saya nk mohon boleh???
sy sangatlah berminat :)
dah penat mencari keje tpi masih tak dapat..

AZEAN 0179099258

Anonymous said...

Nama saya Gurnam Singh, saya telah ditimpa kemalangan sejak 2008, setelah itu saya telah berusaha sesungguhnya untuk mendapatkan kerja, tetepi masih gagal dalam pencarian kerja. Sedemikiannya, saya telah membaca iklan anda di laman web ini yang mengiklankan jawatan kosong untuk OKU sebagai menjawab telefon / telefonis. Dengan itu saya berminat dan ingin memohon jawatan tersebut.

Nama : Gurnam Singh
No. H/p : 0102359235
Email : singh.gurnam13@yahoo.com

Jkm Petaling said...

Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut berkenaan jawatan kosong Pn.Norazean Mohamad Sari dan En. Gurnam Singh boleh menghubungi terus ke no. tel : 013-395 3008

Mohammad Syafiq said...

Saya ingin berkerja tetapi masih tak dapat..ssah nk dpt krja O.K.U mcm sya ni..x tau nk cri kat mne lgi..

Nama : Mohammad Syafiq
No. H/p : 0176241094
Email : syafiq451@gmail.com

Jkm Petaling said...

En. Mohammad Syafiq, bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

omar basah said...

nama sy omar basah bin moha ami,,sy merupakan seorang oku yang berdaftar di pejabat kebajikan,,sy ingin sangat mempunyai pekejaan pada masa ini,da lama sy mencari tapi tiada yang mahu mengambil saya di sebabkan keadaan sy ini,saya harap pihak tuan puan sudi untu membantu saya untuk mendapatkanpekerjaan yang sesuai denngan saya,,,jika ada hubungi saya di no ini,,,
sekian terima kasih,,


no tel :0128325207

email :omarbasah@ymail.com

Jkm Petaling said...

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

En. Omar Basah boleh mendapatkan maklumat lanjut di Laman sesawang Jobsmalaysia yang boleh dicapai di alamat:

http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

mohd zaki said...

sy muhd zaki seorg ccat pndengarana dn bisu. llus sjil binaan awam dr politknik ungku omar. sdihnye org mcm sy slalu disisihkn dn ssh utk mndptkn pkerjaan.sdh dftar di pjbt kbjikn dn tnaga job.pn msh tiada yg brkhendk utk ambil sy bkerja.sy ambil prktikal di jkr dn prnh bkerja sbagai krani di ngo slama 3bln. prnh bkerja sbagai pelukis pelan di pjbt swsta slma 3 bln jga,tp bos buang sy krja krna sy tk blh brinteraksi dng planggan. umur 25thn dn tnggal di ipoh. tlg lh crikn sy krja yg ssuai dng klulusan sy. jka ada kkosongan sla hbungi sy di no f01256474 frankmooy@Hotmail.com 30 mac 2013 10.21am

zamaam said...

salam sye nizam oku penglihatan,sye ingin bertanya sedikit,bagai manakah sye ingin memohon kerja di jabatan kerajan dan layak kah oku berkerja di jabatan kerajan ??

muhd iqbal idris said...

saya oku susah dapa kerja ada kosong cal saya 01114755028 atau 0178871502 atau email nurmuhdiqbal@gmail.com

Jkm Petaling said...

Zamaam,untuk memohon kerja di jabatan kerajaan encik boleh mengemukakan permohonan secara Online di http://www.spa.gov.my.

OKU juga layak dan boleh memohon kerana kerajaan telah menetapkan sekurang-kurangnye 1 peratus dari keseluruhan penjawat awam adalah terdiri dari golongan OKU.

Jkm Petaling said...

muhd iqbal idris, bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

OKU JOB DB said...

Visit Us Here

OKU JOB DB said...

http://www.okujobdb.webs.com/

rozie_117@yahoo.com.my said...

saya oku ibu 2 org anak nak sagt perkerjaan bantu saya....

sunarni said...

Puan rozie_117@yahoo.com.my,
Bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

iezaRayyan said...

suami sy bisu dan pekak..sampai sekarang dia masih tak dapat kerja..sy buntu sbb dia perlu menyara sy dan anak..minta tlg sgt..semua kilang xnk terima dia..

iezaRayyan said...

suami sy bisu dan pekak..sampai sekarang dia masih tak dapat kerja..sy buntu sbb dia perlu menyara sy dan anak..minta tlg sgt..semua kilang xnk terima dia..

Jkm Petaling said...

Ieza Rayyan, pihak kami akan cuba mengemaskini dari masa ke semasa jika terdapat sebarang maklumat atau peluang pekerjaan terutamanya kepada golongan OKU.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

Qimie Suso said...

kak IezzaRayyan, kalau bisu dan pekak boleh cuba mintak di Royal Selangor. mereka mmg mencari pekerja oku yg bisu@pekak. harap ini membantu akak dan keluarga. moga dipermudahkan. :)

Pegawai Kebajikan Masyarakat Daerah Petaling said...

Terima kasih Tuan/Puan Qimie Suso kerana memaberi maklumat yang dapat memberi manfaat kepada mereka yang berkenaan.

Saya telah melawat website Royal Selangor dan sebarang pertanyaan boleh mengisi borang pertanyaan online di website mereka iaitu http://www.royalselangor.com.

Mereka juga boleh dihubung melalui telefon untuk sebarang pertanyaan di talian 603 4145 6000.

Unknown said...

Nama sy M.irwansyah bin Nordin... Umur sy 24.dari melaka.. sy sngt berminat untuk bekerja dlm bidang ni.. Sy OKU.. Sy lepasan STPM.. kalau berminat dengan sy boleh hubungi saya

No tel = 0128193081
Email = M.irwansyahh@ymail.com

Adnan Nan said...

Assalamualaikum. .. Sy Adnan Bin Sahabi. Sy mrupkn sorg oku yg bdftr di pjbt kbjikn. Sy ingin sgt mpunyai pkjaan pd msa ini, da lma sy mcari tpi tiada yg mhu mgmbil sy di sbbkn kdaan sy ini, sy hrp pihk tuan puan sudi mbntu sy utk mdptkn pkrjaan yg ssuai dgn sy.Da 9 kli sy tmu duga Spa, jobmalaysia dan JTK xdpt2 jg. Smua nya tk ada rspon. Oku ne mcm tk di prlukn je. Jika ada hubungi sy di no ini...
Tel : 0176765637 or 0197332022
Emil : virusnan82@yahoo.com
sekian terima kasih,,

Adnan Nan said...

Sy ada kellusn PMR dan SPM, Ada sjil komputer D bwh nanguan JKM dan SKMM. Bidng ICT. Slma 2 thun..

Jkm Petaling said...

Adnan Nan,

Bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

Jkm Petaling said...

M.irwansyah bin Nordin, untuk pertanyaan lanjut berkenaan jawatan diatas, encik boleh berhubung terus ditalian yang tertera :

DATO MUHAMMAD
013-395 3008

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

Abemuslim Kelate said...

Assalamualaikum. .. Selamat Petang....Saya Muhamad Muslim Bin Abdullah Sukri, umur 29 tahun, asal Pasir Mas Kelantan, saya lepasan PMRU, PMR, SMU, SPM, STAM, SKM LEVEL 2&3 (JjuruTeknik Komputer Sistem) di ILP Trengganu, DKM LEVEL 4 ( Jurutera Komputer Sistem) ADTEC Shah Alam dan Diploma Latihan Kemahiran Malaysia DLKM ( Eksekutif Komputer Sistem) dan Diploma Lanjutan Pengajar Vokasional Pengajar Vokasional ( Komputer Sistem) di CIAST Shah Alam. Sya mrupakan seorang OKU (Fizikal) yg bdaftar di Pejabat Kebajikan Kelantan. Saya ada terbaca dalam Surat Akbar hari ini pasal Pusat Latihan Perindustrian Pemulihan (PLPP). Saya berbesar hati ingin bekerja dengan PLPP untuk mncurahkan ilmu dalam bidang agama dan komputer semasa saya belajar dahulu. Kalau boleh saya hendak tolong golongan OKU. Sy ingin sangat mempunyai pekerjaan pada masa ini. Sudah lama saya mencari kerja tapi tiada yang mahu mengambil saya di sebabkan keadaan saya ini, Saya harap Pihak Tuan / Puan sudi membantu saya untuk mendapatkan pekerjaan yang sesuai dengan saya. Sudah 3 tahun lebih saya memohon SPA, JobMalaysia dan JTK tidak dapat2 juga. Semua nya tidak ada respon.

Jika ada maklumat hubungi saya ...
Tel : 0148233884 or 0109794672
Email : abemuslimkelate@gmail.com

sekian terima kasih

Jkm Petaling said...

Wslm Abemuslim Kelate, jika tuan berminat bekerja di PLPP maka tuan boleh menghantar terus RESUME ke Pihak PLPP dan sekiranya terdapat kekosongan JAWATAN SAMBILAN mungkin tuan boleh dipertimbangkan sebagai calon yang memohon.

Jkm Petaling said...

Wslm Abemuslim Kelate, jika tuan berminat bekerja di PLPP maka tuan boleh menghantar terus RESUME ke Pihak PLPP dan sekiranya terdapat kekosongan JAWATAN SAMBILAN mungkin tuan boleh dipertimbangkan sebagai calon yang memohon.

Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut,

Pusat Latihan Perindustrian dan Pemulihan Bangi
Jalan Sungai Merab,
4300 Kajang, Selangor.
Tel : 03-8926 1996
Faks : 03-8926 1988

Abemuslim Kelate said...

bolah x saya dapatkan email pusat latihan tersebut....

Jkm Petaling said...

Abemuslim Kelate,

Pusat Latihan Perindustrian dan Pemulihan Bangi,

Email : plppbangi@jkm.gov.my

Ho Zack said...

sy berminat...tapi sy area ipoh,perak...
sy mngalami cacat fivikal...

ni no.contact sye...0175304403/0125724481
muhammad haziq b.mohd
gmail: khozack9@gmail.com
we chat: haziqeypoh

Jkm Petaling said...

Ho Zack, untuk pertanyaan lanjut berkenaan jawatan diatas, encik boleh berhubung terus ditalian yang tertera :

DATO MUHAMMAD
013-395 3008

Bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

zurah sariman said...

adik sy seorang OKU sejak kemalangan pd tahun 2000 hingga skg tidak berpeluang untuk bekerja boleh kah adik sy yg dah berumur 37 thun dan seorang lelaki memiliki tangan hanya sebelah kiri untuk bekerja sebagai penjawap telefon?

Hafiz zudin said...

Assalamu`alaikum...
Sy mempunyai masaalah penglihatan mata akibat dari masaalah urat mata dan sy sudah mendaftar di JKM sebagai OKU...bolehkah sy bekerja? Apakah kerja yg sesuai utk sy?

Hafiz zudin said...

Assalamu`alaikum...
Sy mempunyai masaalah penglihatan mata akibat dari masaalah urat mata dan sy sudah mendaftar di JKM sebagai OKU...bolehkah sy bekerja? Apakah kerja yg sesuai utk sy?

Jkm Petaling said...

Hafiz Zudin, Wslm, untuk pertanyaan lanjut berkenaan jawatan diatas, encik boleh berhubung terus ditalian yang tertera :

DATO MUHAMMAD
013-395 3008

Bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

Jkm Petaling said...

Zurah Sariman, wslm untuk pertanyaan lanjut berkenaan jawatan diatas, puan boleh berhubung terus ditalian yang tertera :

DATO MUHAMMAD
013-395 3008

Bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

VirusNan Kaspersky said...

Assalamualaikum...da mcm2 d buat cik...sy da ke pjbt jtk,job mlysia.. xda rspon jg... npe krjan xprlukn oku ke ? lw dlm tv cm2 d ckp..ada kje tuk oku.. tp mn hsil nya...

thenes said...

i would like to apply for this postion..m under oku

this my contact number 0166917032

will appericiate for this request sir..tq

Jkm Petaling said...

thenes,

untuk pertanyaan lanjut berkenaan jawatan diatas, encik boleh berhubung terus ditalian yang tertera :

DATO MUHAMMAD
013-395 3008

Bagi memberi akses pekerjaan kepada OKU, Jabatan Tenaga Kerja menyediakan laman sesawang Jobsmalaysia kepada OKU yang ingin mencari pekerjaan atau majikan yang ingin menawarkan pekerjaan kepada OKU.

Laman sesawang Jobsmalaysia boleh dicapai di alamat http://www.jobsmalaysia.gov.my/.

Secara alternative, OKU juga boleh mendaftar di Pejabat Tenaga Kerja/Jobsmalaysia Center yang berhampiran dan mendapat maklumat lanjut mengenai peluang-peluang pekerjaan yang disediakan.

sumber dari : http://jtksm.mohr.gov.my/

Ryn said...

berita harian kata 100 peluang pekerjaan utk oku, tpi hakikatnya byk oku tak diterima berkerja.. sy slh seorang mgse, spm bm A2, english A1, tpi pergi interview spa dgn bersusah payah, sebulan kemudian dpt surat, gagal.. indah khabar dari rupa.. nasib oku terus tertindas..

Post a Comment

Mengenai Kami