Social Icons

Friday 17 August 2012

Di antara Dua Jalan

Bergembira dengan Hari Raya sedangkan perkiraan penggisian Ramadhan dibiar berlalu tanpa kesungguhan…Semoga dalam rahmat pengampunan dari ALLAH…ALLAHU ALLAH….ALLAH YA ALLAH..Pandanglah kami dengan pandangan rahmatMU..

Selamat berjuang demi baki Ramadhan, Jangan sahabat dibiarkan ia berlalu..Ingat sentiasa keluarga kita di seluruh dunia..Derita mereka,derita kita..Doakan mereka seringan-ringan usaha...

Ustaz Ahmad Kamil :

"Tuan2-Puan2 yang dikasihi.. kita biasa mendengar ungkapan 'Minal Aidin Wal Faizin' .. من العائدين و الفائزين

Terjemahannya, "Semoga Allah menjadikan kita daripada golongan orang-orang yang kembali kepadaNya dan orang-orang yang beroleh kemenangan"

Kenapa hari raya itu dinamakan Idulfitri? Kerana kita meraikan kejayaan kita untuk kembali kepada fitrah, setelah sebulan kita berusaha bersungguh-sungguh untuk menyucikan hati dan jiwa.

Allah....... mudahnya menulis. Semoga Allah beri kekuatan kepada saya dahulu khususnya untuk berusaha menjadi hamba yang sungguh-sungguh kembali kepada Allah.. amin.."

Buat Ibunda,Ayahnda tercinta,Ayah-Mama, Isteri tersayang, Ahli keluarga, Tuan-Puan, sahabat,rakan dan taulan..Saya memohon ribuan kemaafan atas segala kesilapan dan perbuatan yg merosakkan persaudaraan. Meminta maaf dan Memaafkan adalah tuntutan.

Bukan saya kata ya, sebagaimana Firman dari ALLAH SWT :

“Jadilah pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang makruf, serta jangan pedulikan orang-orang yang bodoh.” [Surah al-A’raf [7]:199]

“…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa Allah mengampunimu? Dan Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang.” [Surah An Nuur, 24:22]

“…dan jika kamu maafkan dan kamu santuni serta ampuni (mereka), maka sungguh, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang.” [Surah At Taghaabun, 64:14]

Juga hadith Nabi Muhammad SAW :

“Allah tidak akan menambah kemaafan seseorang, melainkan dengan kemuliaan, dan tidaklah seseorang merendahkan dirinya karena Allah melainkan Allah akan meninggikan derajatnya.”
[Hadits riwayat Bukhari [terbitan JAKIM Jilid 2] dan Muslim]


Ikhram Husin
27 Ramadhan 1433H
http://jomfaham.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment

 

Sample text


Persijilan MS ISO 9001:2008
Kepada JKMM

Tempoh :
22 Nov 2011 - 23 Nov 2014

Daripada :
CI Internacional Certificication

Tahniah Diucapkan


MAKLUMAN PETUGAS KAUNTER

1. Memohon pemegang kad OKU lama, menukar kepada kad yang baru.

2. Pastikan 'Stapler' di sudut kecil gambar sahaja.

"Kerjasama dan Prihatin"


MAKLUMAN KEWANGAN
Bayaran Bantuan Kewangan melalui Bank bagi PKMD Petaling
adalah pada setiap hari pertama bekerja pada bulan berkenaan (1st Working Day of That Particular Month).

Anda Pengunjung

Renungan

Our Blogger Templates

 
Blogger Templates