Social Icons

Friday 25 May 2012

Khasiat Madu Lebah


Madu lebah ialah nectar yang pekat dan juga makanan asas bagi lebah dewasa. Madu lebah yang dicampur dengan debunga atau pollen menjadi makanan asas bagi lebah pada peringkat larva .
Madu lebah mengandungi gula asli glukusa dan froktosa yang mudah dihadam, apabila ia dicampur dengan sedikit air, ia menyerap masuk ke dalam darah dalam masa tujuh minit dan dapat dimanfaatkan sepenuhnya oleh otak.
Madu lebah juga mengandungi vitamin B1 , B2 ,B3 , B5 , B6 , dan c . disamping itu terdapat pelbagai zat logam seperti magnesium ,potassium , kalsiium , sodium , klorin dan zat besi .
Ahli ahli sains daripada pelbagai negara termasuk amerika mengesahkan berkenaan khasiat madu lebah di World Apiculture Conference yang diadakan pada 20 hingga 26 september 1993 di China.
Seorang doktor dari romania membentangkan pengalamannya menggunakan madu lebah bagi merawat 2094 pesakit pesakit katarak mata atau cataract dan mendapati 2002 daripada mereka sembuh sepenuhnya.
Dipersidangan yang sama , doktor doktor dari poland memberitahu para perwakilan berhubung keberkesanan madu lebah dalam rawatan penyakit buasir , penyakit kulit dan sakit puan.
.............................................
Sumber : Terapi Imam Muda

0 comments:

Post a Comment

 

Sample text


Persijilan MS ISO 9001:2008
Kepada JKMM

Tempoh :
22 Nov 2011 - 23 Nov 2014

Daripada :
CI Internacional Certificication

Tahniah Diucapkan


MAKLUMAN PETUGAS KAUNTER

1. Memohon pemegang kad OKU lama, menukar kepada kad yang baru.

2. Pastikan 'Stapler' di sudut kecil gambar sahaja.

"Kerjasama dan Prihatin"


MAKLUMAN KEWANGAN
Bayaran Bantuan Kewangan melalui Bank bagi PKMD Petaling
adalah pada setiap hari pertama bekerja pada bulan berkenaan (1st Working Day of That Particular Month).

Anda Pengunjung

Renungan

Our Blogger Templates

 
Blogger Templates