Social Icons

Sunday 23 June 2013

Kriteria Khusus : Bantuan Orang Tua (BOT)

Jenis Bantuan :
Bantuan Orang Tua (BOT)

Kadar :
RM300 sebulan seorang

Tujuan :
Saraan hidup kepada warga tua yang memerlukan bantuan supaya terus tinggal dalam komuniti.

Kriteria Khusus :

  1. Warga tua berumur 60 tahun ke atas ;
  2. Tiada mata pencarian tertentu untuk menyara hidup ;
  3. Jika mempunyai keluarga tetapi tidak berkemampuan untuk menyara hidup.
NOTE : 
Untuk permohonan atau pertanyaan lanjut, sila hubungi pihak kami atau terus datang ke Pejabat.

1 comments:

  1. salam, saya nak tanya,saya menjaga ibu yang sudah terlalu tua usia 90 tahun lebih dan saya tiada pekerjaan dan tiada kemampuan membeli pampes untuk dipakai oleh ibu saya setiap bulan. sekarang saya menumpang di rumah anak saya( anak pula sudah berkeluarga dia juga menyewa rumah seorang cina)
    Layak ke saya memohon bantuan untuk ibu saya ( saya juga ibu tunggal yg tiada pkerjaan dan bantuan dari mana-mana).

    Saya ada memohon bantuan zakat selangor untuk ibu saya,tetapi tidak mendapat layanan, menurut petugas wanita zakat selangor bantuan hanya diberi kepada golongan afnaz yang diiktiraf oleh ahli politik.ibu saya warga yang sudah terlalu uzur tidak layak.

    sekian terima kasih.

    ReplyDelete

 

Sample text


Persijilan MS ISO 9001:2008
Kepada JKMM

Tempoh :
22 Nov 2011 - 23 Nov 2014

Daripada :
CI Internacional Certificication

Tahniah Diucapkan


MAKLUMAN PETUGAS KAUNTER

1. Memohon pemegang kad OKU lama, menukar kepada kad yang baru.

2. Pastikan 'Stapler' di sudut kecil gambar sahaja.

"Kerjasama dan Prihatin"


MAKLUMAN KEWANGAN
Bayaran Bantuan Kewangan melalui Bank bagi PKMD Petaling
adalah pada setiap hari pertama bekerja pada bulan berkenaan (1st Working Day of That Particular Month).

Anda Pengunjung

Renungan

Our Blogger Templates

 
Blogger Templates